vrijdag 22 september 2017

Whising you a very happy birthday!

Op andere blogs zie ik regelmatig allerlei mooie, zelfgemaakte achtergronden verschijnen op kaarten. Ik heb al verschillende filmpjes bekeken, maar ik vind het toch lastig om zelf te doen. Op de filmpjes ziet het er zo eenvoudig uit... 
Tegen de kinderen in mijn klas zeg ik altijd dat het goed is dat je moeilijke dingen tegenkomt, want dan heb je nog iets te leren. En van proberen kun je leren, dus...ging ik aan de slag. Op een bordje kneep ik wat verf uit mijn tubetjes met aquarelverf. En toen gewoon maar wat proberen. Toen had ik twee achtergrondjes, maar wat ging ik er mee doen? 
Ineens kwam ik op het idee om mijn stans van PTI te gebruiken. Ik stanste de letters en het kader (het zit allemaal aan elkaar) uit in zwart cardstock. Ik plakte het op het aquarelpapier en daarna het geheel op een kaart. 



Bij deze kaart kwam ik tekort om er een randje buiten te laten vallen, maar zo kan het ook!


Ideaal, zo'n stans. Je hebt daarnaast weinig nodig voor een mooie kaart.

10 opmerkingen:

  1. Ik vind ze beide goed gelukt hoor...mooie kleuren en die stempel is ook super gaaf!
    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn echt prachtig! Klopt, wat je zegt tegen je kinderen! Dus...ga door hiermee...leuk! Fijn weekend!
    PS hoest met de nachten? Al wat rust?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow....twee prachtige kaartje Rhode!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke achtergrondjes Rhodé. Zo zie je maar, van proberen kun je inderdaad leren! En met die stans heb je meteen erg leuke kaartjes, ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie creaties ! toffe snijmal
    fijn weekend,
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn prachtig! Ik vind niks zo ontspannend om achtergrondjes te aquarellen en ze later op een kaart te verwerken. Altijd verrassend! ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze stans is inderdaad perfect voor dit soort achtergrondjes, de kaarten zijn prachtig geworden. En heerlijk toch om weer iets nieuws te proberen en te leren! We krijgen hier vast nog wel meer van te zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig resultaat en een ervaring rijker!

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En proberen gaat je goed af:) Heel erg goed zelfs! Ik vind het zó mooi; en die stans geeft met gebruik van zwart papier een gaaf contrast. Vooral mee doorgaan:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kaartjes. Super zo'n stans die het helemaal af maakt!!
    Fijn weekend!!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen