maandag 10 juni 2019

DCL #313

Dutch Card Lovers bestaat 10 jaar! In die tijd zijn er al ruim 300 challenges voorbijgekomen. Ter ere van dit jubileum is deze keer de opdracht om de schets te gebruiken uit de allereerste challenge:



Dat is echt een uitdaging, want er zitten best wat details in. Toch had ik vrij snel een idee en ging ik aan de slag. Het uitgangspunt was een klein stempelsetje van Lawn Fawn. Met een embossingfolder stanste ik een achtergrond. Ik zocht een stukje DP met honingraten om de verticale strook uit de schets terug te laten komen. Een wit rechthoekje kleurde ik geel met Distress oxide. Toen volgden al snel de kleinere details. 




Het embossen van de tekst op het zwarte spreekwolkje ging nog bijna mis. Ik heb (nog steeds!) geen heat tool. Daarom doe ik het boven het gasfornuis. Nu werd het puntje van het spreekwolkje blijkbaar te heet, want het begon oranje te gloeien! Gelukkig stond er een bak water op het aanrecht. Daar heb ik het papiertje direct ingestopt, voor het zou ontaarden in een brandje... De tweede keer ging het gelukkig beter. En nu maar hopen dat ik voor mijn verjaardag dat ding krijg;)

Onze kinderen hebben vandaag gekozen voor 'zelf-weten-dag'. Een dag lang zelf bepalen wanneer en wat je eet, wat je gaat spelen, hoeveel speelgoed je naar beneden sleept, enz. Vriendinnen van mij zijn bang dat als zij dat thuis gaan doen, de kinderen gaan ontbijten met snoep en de hele dag achter een scherm zitten. Maar dat gaat hier eigenlijk heel goed. Bij de inkopen in de supermarkt liepen ze het snoepschap gewoon voorbij. Ze hebben natuurlijk wel lekkere chipjes gekozen. En de oudste heeft er voor gezorgd dat er een blikje cola in het mandje ging;) En nu zitten ze heel lief 'schooltje' te spelen. 

12 opmerkingen:

  1. Mooi kaartje. Ik knutselde gisteren ook met bijtjes en met deze schets...verschijnt nog op mijn blog.
    Leuk zo'n zelf-weten - dag.
    Dat gebeurt hier regelmatig spontaan en dan nemen ze toch verstandige beslissingen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige uitwerking van de schets, Rhodé! Mooi CAS en lekker zonnig. Fijn dat je meedoet met onze jubileum challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha gevaarlijke hobby :) :) :) maar het resultaat is superleuk! Bedankt voor het meedoen met de Dutch Card Lovers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee...gezellig!
    Je kaartje is een topper hoor!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kaart! Rustig, met prachtige details! En och, die kinderen van jou, wat een schatjes! Duidelijk dat ze al een stuk verantwoording aankunnen, daar mag je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk kaartje met die schets. Tof geworden.
    Leuk om te lezen dat ze kiezen voor een zelf weten dag en dat het dan ook gezellig wordt.
    Misschien een idee hier voor de toekomst.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihihi.... wat een leuk idee! En wat goed hoe ze het doen!
    Je kaart is erg leuk! En ik hoop ook voor je dat je een heattool voor je verjaardag krijgt. Boven het gasfornuis... daar was ik nou nooit op gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je de uitdaging bent aangegaan Rhodé! Je kaartje is superleuk!! En wat een gaaf idee die zelf-weten-dag! Wij hadden vroeger kinder-dag, een soort moeder/vader dag maar dan voor de kinderen. Ik heb daar nog steeds leuke herinneringen aan. Die hebben jou kinderen vast later ook aan deze bijzondere dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O jee, hoogste tijd dat er een heat tool in huis komt ;-) Gelukkig is het goed afgelopen. Jouw kaartje vind ik superleuk. Schattig zijn die bijtjes en de honingraatjes combineren er natuurlijk perfect bij. Heerlijk zo’n zelf-weten-dag. Vast mooi om te zien hoe ze zo’n dag invullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel leuk en vrolijk kaartje Rhodé! Daar word je b(l)ij van :) Leuk dat je meedoet bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel erg mooi en vrolijk kaartje. Bedankt voor je deelname aan DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij maakt het wel heel spannend!! Ik heb wel een heattool voor je! Tegen verzendkosten stuur ik hem zo voor je op, kun jij veilig embossen. Mail me maar!
    Je uitwerking van de schets vind ik super gedaan! Wat een leuk kaartje!
    En volgens mij leren jou kinderen hier alleen maar van. Klinkt erg leuk in ieder geval.
    Ik zie je mailtje wel tegemoet! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen