woensdag 14 augustus 2024

Knutsels en kadootjes

Bij Knutsels en kadootjes zag ik een leuke challenge voorbijkomen: maak een schudkaart. Toevallig had ik net een idee voor een schudkaart in gedachten, dus daar maar gelijk mee aan de slag gegaan. 

Een tijdje geleden kocht ik tweedehands een leuke set van Lawn Fawn met een wasmachine. Ik had hem al vaker gezien, maar wilde hem niet voor de volle mep kopen. Maar nu kon ik hem voor een leuk prijsje overnemen. Hij past heel leuk bij een andere set van Lawn Fawn met een waslijntje met allemaal kledingstukken en bijpassende teksten. 
Op vakantie kleurde ik alle stempelafdrukjes. Bij thuiskomst stanste ik ze uit en maakte er deze jongenskaart van:

In de wasmachine heb ik wat kleding en sequins (het schuim) gestopt. Ik vind het zo leuk dat het schudgedeelte heel toepasselijk is op de werkelijkheid. 

Dat kinderen veel extra was met zich meebrengen is heel herkenbaar. In de eerste jaren vond ik het nog meevallen, maar nu we met z'n 6-en zijn, moet ik de was goed plannen. Zeker nu iedereen een aantal keer in de week sport is de wasmand altijd weer snel vol. Elke dag draaien er wel 1 of 2 trommels. Aangezien we geen droger hebben, ben ik blij als het droog weer is zodat alles lekker naar buiten kan. Zeker het beddengoed. En dan 's avonds weer gelijk de bedden opmaken scheelt ook weer opvouwen. Heerlijk!

7 opmerkingen:

  1. Lekker is dat als je buiten de was kan drogen. Ik heb ook nooit een droger gehad, tot we kleiner gingen wonen, ik kan nergens naar toe met het beddengoed, dus dat doe ik soms in de droger, als het buiten niet droogt, want heerlijk als het wel kan. Je kaartje met de wasmachine en het schudgedeelte is prachtige geworden. Leuk om tweede hands setjes voor een prikkie te kopen. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Rhode, wat een enige kaart is het! Leuk om het schudgedeelte in de was trommel te doen. Ik heb een stans van Action van een wasmachine, nog nooit gebruikt..... maar ik heb nu wel een idee. Dank je voor het meedoen bij K&K.
    En ja, herkenbaar, wij waren met zijn 7-en en ik had van het gevoel altijd met kleding bezig te zijn. Of maken, of kopen, of uitzoeken, of wassen, of ophangen, of hetstellen of strijken of vouwen 😂
    Ik heb op een goed moment werk en die aangevangen omdat ik in de winter geen plek had om al die was te drogen in huis....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super kaartje zeg!! En die set is ook zo gaaf.
    En er zit ook nog zo'n leuke tekst met schattige was bij geloof ik.
    En ja die was dat is een never ending story. Hier was ik ook vaak het beddengoed op een droge dag en dan in de avond er weer op.
    Geniet nog even van je laatste dagen vakantie.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag hem al, vind het een supergaaf kaartje, zo leuk die shaker als wastrommel en dat schattige kleertjes erin en aan de lijn in mooie zachte tintjes!
    Ja, voor zes personen wassen is een hele klus, ik vond het met vier al veel toen.
    Heb nog een fijne paar dagen voor je weer mag beginnen, wat gaat het toch snel altijd, zo'n zomervakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk schudkaartje in mooie tinten!
    Bedankt voor je bijdrage aan onze challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik las dat je jarig bent geweest. Alsnog van harte gefeliciteerd en een mooi nieuw levensjaar toegewenst en dat er af en toe maar wat knutseltijd mag overblijven.
    (en hoop dat je niet op maandag je werkdag hebt, dat zou wel heel zuur zijn geweest)
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is prachtig! Ik zou niet op het idee zijn gekomen om een wasmachine te gebruiken op een wasmachine. Geniaal!!
    Dank je wel voor je deelname bij Knutsels en Kadootjes.
    Lieve groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen