maandag 29 april 2019

Pop-up slider card

Vandaag was het onverwacht een prachtige dag. Dat kwam goed uit, want we hadden een fietstocht gepland. We hebben er enorm van genoten. Zelfs onze 6-jarige heeft met zijn kleine beentjes toch maar mooi 25 km weggetrapt!

Morgen vieren we de verjaardag van mijn tante met een dagje dierentuin. Omdat ze een trouwe afneemster van mijn kaarten is, wilde ik iets speciaals voor haar maken. Ik kwam op het idee om een pop-up slider card te maken. Maar hoe maak je zoiets? Ik heb er geen stansen voor. Eerst even gespeurd naar hoe zo'n ding heet en toen een goede uitleg op YouTube bekeken. Ik wilde gelijk in tweevoud werken. Dat was maar goed, want ik maakte een fout waardoor één van de twee in de prullenbak belandde. Maar verder ging het eigenlijk best vlot.





Ik probeer er binnenkort nog één te maken. Nu ik het eenmaal gedaan heb, kost het vast wat minder tijd. En het is zo'n leuk modelletje. Ik loop er alleen een beetje tegenaan dat mijn snijmesjes van mijn SU-snijmachine niet zo goed hun werk doen. Ik heb al een keer nieuwe mesjes besteld, maar binnen no-time had ik het weer. Het papier 'stropt op' (ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven). Ik ben heel benieuwd of jullie dat ook weleens hebben en zo ja: wat kan ik er aan doen of hoe kan ik het voorkomen?

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk he zo'n mooie dag die je niet echt verwachtte. Fijn dat jullie ervan genoten hebben. Je kaart voor je tante is ook gaaf! En een heel fijne dag met haar in de dierentuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit een gave kaart geworden! Prachtig met die bloemen en die grote teksten! Ik ga het ook eens proberen.... Lijkt me toch best lastig, dus de tip om meteen in tweevoud te werken vind ik een heel goede. Als er dan èèn misgaat, heb ik altijd nog een goede ;-) Het probleem met de mesjes van de Stampin'Up trimmer is helaas algemeen bekend.... De trimmer gaat nu dan ook uit het assortiment omdat de kwaliteit gewoon niet goed is. Helaas, ik heb 'm ook maar gebruik hem eigenlijk alleen om te rillen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, super mooi, met fijne zomerse kleuren.
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze is geweldig! De kleur, de vorm, alles! Kan je het linkje delen... Ik wil dat ook eens maken 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk kaartje!! Ik vind het geweldig dat de bloemetjes gaan rechtopstaan!

    Ps. Als je geel een moeilijke kleur vind moet je online een keertje naar "seeds color Combinations Yellow" zien. Mij helpen zo'n dingen soms wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh, deze kaart is echt superleuk! Ik heb de naam van de kaart genoteerd, daar ga ik ook eens naar zoeken.

    Groetjes,
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen