donderdag 30 juli 2020

Groen

Op Pinterest zag ik een kaartje voorbij komen met diverse blaadjes in diverse kleuren groen. Dat vond ik een goed idee voor een 'thinking of you-kaartje'. Die kaartjes gaan vrij hard bij mij. Daar kan ik er dus niet genoeg van op voorraad hebben. Ik koos uit mijn stempelsets een set van MFT en een set van Papertrey. Ik zocht wat groene inktjes uit en ging aan het stempelen. 



Het ziet er altijd eenvoudig uit, maar ik vind het verdraaid lastig om alles goed te verdelen. De blaadjes moeten niet te dicht bij elkaar zitten, maar je wilt ook geen witte vlakken. Herkennen jullie dat? Nu ging het eigenlijk best goed omdat ik de gaatjes opvulde met stipjes en bloemknopjes. 

Toen mijn tante hem zag, vroeg ze direct of ik er nog een paar wilde maken. Ik maakte er nog drie. Maar toen ik de bannertjes met de touwtjes op het kaartje vast wilde maken, ontdekte ik dat mijn zwarte draad bijna op was. Ik redde het precies om er bij alledrie de kaarten nog een strikje op te doen, maar nu is het toch echt op. Ik zocht gelijk op internet naar nieuw touw, maar ik kan het nergens vinden. Ik heb het ooit gekocht bij een internetshop die niet meer bestaat, dus dat gaat ook niet meer lukken. Iemand een goede tip? 

9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig kaartje Rhodé! Het is inderdaad de kunst om alles zo gelijkmatig mogelijk over je kaart te verdelen. Dat valt niet altijd mee. Ik begin altijd in het midden en kleine stempeltjes helpen inderdaad om de te grote vlakken in te vullen. Ik kijk altijd de kunst af bij Yana Smakula die is daar heel goed in. Maar bij jou is het ook prachtig gelukt!! Het zwarte Hennep touw kun je bij Doe@ding kopen volgens mij...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Ik zag het niet bij Doeading, maar door jou kwam ik op het idee om als zoekopdracht hemp cord te kiezen. En dan komt er wel het een en ander tevoorschijn!

      Verwijderen
  2. Prachtig gedaan hoor met de blaadjes...ik vind het ook moeilijk hoor en moet echt passen en meten maar wel leuk om te doen.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel gaaf kaartje. Mooi hoe je dat zo gestempeld hebt. Kan me voorstellen dat je tante er wel een paar wilde. Maar nu heb je zelf nog geen voorraad ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heey Rhodé,

    het is een gave kaart geworden met al die blaadjes. Die stipjes en knoppen passen er goed bij.

    Groetjes Femke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, ik snap wat je bedoelt, de compositie moet kloppen! dat heb je heel goed voor elkaar gekregen! Prachtig kaartje. Snap dat je tante dat ook vond en je vroeg er nog drie te maken.
    Het zwarte draad is toch scrappers floss, op een rolletje? Misschien eens op googelen als dat het inderdaad is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb je scherp gezien! Het is inderderdaad scrappers floss. Maar ik heb het nog niet kunnen vinden op een Nederlandse site. Ik heb nog meer tips gekregen, dus hopelijk zit daar nog iets bij.

      Verwijderen
  6. prachtig kaartje, ga het ook proberen, ben momenteel beetje inspiratieloos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi Rhodé! Ik was bij het raadsel de opdracht natuurlijk vergeten.
    Nu staat het er wel bij!
    Fijne zondag! X

    BeantwoordenVerwijderen