dinsdag 11 augustus 2020

MFT Summerschool #4 Ombré

Hier ben ik dan met de 4e opdracht voor de Summerschool van MFT. De opdracht is deze keer: ombré. Een kleurverloop op je kaart. Het kan van donker naar licht zijn, maar ook het kleurverloop van de regenboog. 


Ik koos voor een kleurverloop met roze. Eigenlijk fuchsia. Ik stempelde wat blaadjes met VersaMark en embosste met wit. Daarna kleurde ik het met mijn brusho van donker naar licht. Op een apart stukje deed ik dit ook en daaruit stanste ik de tekst 'birthday'. Ik stanste hem een paar keer uit, zodat de tekst wat hoger op de kaart ligt. Uit een MFT set (volgens mij Birthday Bears), stempelde ik de helft van een tekstje, waardoor ik alleen 'happy' op mijn strookje kreeg. Ook deze embosste ik. 

Van mijn plannen is nog niet zoveel terecht gekomen. De oven gaat met deze temperaturen echt niet aan en knutselen doe ik soms even in de vroege morgen, maar verder lukt dat ook niet echt. Ik hoop heel erg dat het snel minder heet wordt, zodat we weer wat meer kunnen gaan doen. Ach ja, zo wordt je wel gedwongen te onthaasten. Dat is dan weer het voordeel;)

8 opmerkingen:

  1. Heel mooi gedaan dit kaartje...ik hou van deze kleur, echt prachtig!
    Ik doe ook niks hoor met deze hitte...even aan tafel met een ventilator op mn neus haha want boven kan ik helemaal niet zijn ppfff!
    Nog even en dan zakt de temperatuur gelukkig.
    Sterkte en groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat goed gelukt , dat kleurverloop. Heel mooi! En de tekst een paar keer stansen doe ik ook vaak. Geeft een net wat mooier effect!
    En nee, koekjes bakken moet dan volgende week maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Prachtig. Ontzettend mooi!
    Nog even volhouden met de hitte. X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is je kaart mooi!! Leuk om mee te doen met de MFT Summerschool! Ik heb het vorige week ook maar zo bekeken, dat je verplicht moet onthaasten. Wat we normaal doen tijdens een weekje vrij, zoals fietsen en ergens lunchen of eten, had ik ook geen zin in.... Nog even volhouden en het wordt iets koeler!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtig kaartje en je overloop is super geslaagd.
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat super mooi gedaan met dat kleurverloop zo!! Tof geheel. Hier rommel ik rustig een beetje door. Veel was vandaag en het is droog aan de lijn buiten als ik de volgende klaar heb. Dus dan doe ik toch nog wat. Misschien straks nog een beetje stempelen.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooie techniek met een heel erg mooi resultaat op deze manier, geslaagd kaartje
    grtjs, martina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaart!! Mooi kleurverloop en mooi ook met deze stempels en embossingpoeder en stans! Ja, dat weer... het is nu gelukkig koeler! Je las al op mijn blog dat ik er ook echt niet tegen kan.

    BeantwoordenVerwijderen