woensdag 11 januari 2017

CAS voor Lieke!

Vorige week werd de kleine Lieke geboren. Ik vind het altijd erg leuk om een kaartje met de naam van de baby te maken. Ik werd geïnspireerd door de challenge bij CAS on Sunday'Black and white, with one color of your choice'. En laat ik nu fan zijn van de combinatie zwart, wit en roze! 
Nadat ik ook wat inspiratie op Pinterest opgedaan had, kon ik aan de slag. Voor de kaart koos ik aquarelpapier. Lekker stevig en van goede kwaliteit. Het is erg duur en daardoor helaas niet geschikt voor al mijn kaarten. Maar voor deze gelegenheid maakte ik graag een uitzondering. 


Met de alfabetstempels van Altenew stempelde ik de naam van de kleine. Met een stempel van MD stempelde ik de woorden 'cute-sweet-lovely' in roze. Langs mijn clearblok tekende ik twee zwarte strepen waar ik een pijl van maakte. Een klein hartje van Lawn Fawn zette ik op de bovenste pijl. Ik had geen bannertje, dus sneed ik uit een stukje karton een bannertje. In de opening die daardoor in het karton ontstond, sponste ik wat roze inkt. Daarna nog wat kleine hartjes op de kaart. De datum was het lastigste. Ik had niet zulke kleine cijferstempels, dus printte ik de geboortedatum uit. Ik wachtte tot het buiten goed donker was, deed het grote licht in de woonkamer aan, ging naar buiten en legde mijn kaart tegen het raam (met daaronder het papier met de datum). Door het dikke papier was het niet zo heel duidelijk, maar het lukte mij toch om het over te trekken. 
Als ik daar zo mee bezig ben, moet ik wel een beetje om mijzelf lachen. Wat een toeren halen we soms uit voor een mooie kaart, he?!

Vanmorgen kreeg ik mijn pakje van MFT. Ik won een tijdje geleden 100 dollar (nee, ik typ niet per ongeluk een 0 teveel)! Ik heb er helemaal zin in om aan de slag te gaan met al die mooie spullen!

10 opmerkingen:

  1. Echt prachtig dit kaartje voor Lieke.
    Wauw, jij hebt vast een mooie envelop gehad. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schitterend kaartje Rhode....ik ben meteen volger van je geworden! Wat gaaf dat je zo'n mooie prijs hebt gewonnen....veel succes met leuk creaties maken!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees dat je hart en ziel in dit kaartje hebt gestopt en dat is zeker ook te zien! Hij is prachtig geworden en beland vast in het babyboek! Ben ook heel benieuwd naar de MFT kaarten die je gaat maken met je prijs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel lief babykaartje met leuke details. Wat een geweldige prijs heb je gewonnen, geniet lekker van je mooie spulletjes.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een onwijs leuk en mooi kaartje is dit! Echt een topexemplaar. Maar dat mag ook wel, gezien alle 'fratsen' die je ervoor uit hebt moeten halen ;-) En 100 dollar winnen bij MFT, hoe krijg je dat nou voor elkaar?! Te gek! Veel plezier met al je nieuwe aanwinsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een geweldige kaart, je hebt alle stempels zo een mooie plek gegeven. En grappig om te lezen hoe hij helemaal tot stand is gekomen! Het kost wat moeite, maar dan heb je ook wel weer een hele mooie en unieke kaart. En je prijs, wauw! Heel veel plezier met je uitgezochte spulletjes. Had je die gewonnen met het achterlaten van berichtjes bij de maandelijkse release?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. CAS op zijn mooist; ik heb hem gelijk gepind; wow! Geniet vanje MFT spulletjes; geweldig zo'n prijs. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooie kaart, wat een pracht idee! En wat een geweldige prijs, ben heel benieuwd wat je allemaal uitgekozen hebt! Veel plezier ermee!! En wij genieten graag mee van de resultaten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk gedaan! En inderdaad, voor zo'n kaart moet je mooi en stevig papier hebben. Oh, wat zullen jouw handen jeuken nu je de mft spullen binnen hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow 😍 Rhode! Wat een ontzettend mooi kaartje! Dit komt zeker in haar babyboek 😊
    Super bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen