donderdag 5 januari 2017

'Handlettering'

Iemand vroeg mij om een kaart die ze naar haar zus kon sturen. Een kaart met een toepasselijke tekst. Het leek mij leuk om wat te spelen met verschillende alfabetstempels. Ik maakte eerst een voorbeeld op een papier en ging daarna aan de slag op een kaart. Het was een hele uitdaging om alle letters enigszins recht op papier te krijgen en met de goede afstand ten opzichte van elkaar. Er ging ook regelmatig wat mis. Ik stempelde een keer een 'q' i.p.v. de 'o', de 'i' ondersteboven en een keer scheef. Omdat sommige letters ontbraken moest ik creatief zijn en bijv. van de 'p' een 'b' maken. Maar uiteindelijk is het gelukt!


Degene die mij de opdracht had gegeven, wilde een soort serie met wat detailverschillen. Zodoende maakte ik ook de volgende twee kaarten (zoek de verschillen...):






5 opmerkingen: